Kerajaan negeri stabil dan fokus kepada rakyat- Fairuz

KOTA KINABALU: Kerajaan Negeri di bawah pimpinan Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor stabil sekali gus terus fokus kepada hala tuju pembangunan negeri dan rakyat.

Pembantu Menteri Tugas-Tugas Khas dan Penyelarasan, Datuk Fairuz Renddan berkata, Ketua Menteri fokus kepada may lambat memastikan hala tuju dibawah Sabah Maju akan tercapai.

“Janganlah baling batu sembunyi tangan, suka-suka mulakan fitnah, memburukkan, membusukkan dan bising-bising tentang kestabilan negeri, jika sebenarnya niat dan motif dendam kesumat itu tidak berhasil.

“Jangan gugat kestabilan dan keutuhan politik dalam negeri kita dengan kenyataan-kenyataan yang menuduh dan memburukkan kepimpinan Gabungan Rakyat Sabah (GRS),”katanya dalam satu kenyataan media di sini hari ini.

Fairuz yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pintasan berkata, Kerajaan Negeri Sabah tidak tergugat seperti mana yang dikatakan oleh pihak pembangkang.

“Kita tidak terjejas dan tergugat, kita tidak ada niat dan tidak terlintas untuk menjahanamkan segala usaha pembangunan dan kemajuan untuk Sabah dan rakyat.

“Sudah-sudahlah tu, jika tidak puas hati, tidak dapat apa yang dirancang dan dihajati, jangan mula pusing cerita.

“Itu hasad dengki, itu dendam dan itu masalah hati,” katanya lagi.